.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طعم کتاب و کسب مهارت در کتابخانه‌های عمومی مازندران
حمایت از کسب و کار‌های کوچک و مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در کتابخانه‌های عمومی مازندران ارائه می‌شود.
طعم کتاب و کسب مهارت در کتابخانه‌های عمومی مازندران

به گزارش شمال نیوز ، سکینه خاتون مهدیان‌پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به این نکته که اشتغال، موضوعی مبتلا به در جامعه است و افراد در سن مختلف با سطح سواد متفاوت همواره در جست و جوی شغل هستند، اما به نظر می‌رسد، مهارت، حلقه مفقوده در اشتغال است، گفت: بر اساس کارویژه‌های تعریف‌شده، کتابخانه‌های عمومی باید نقش مهمی در آموزش و توان‌مندسازی افراد داشته باشند.

او افزود: حمایت از کسب و کار‌های کوچک و مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود.

 

مهدیان‌پور با اشاره به اینکه ایجاد توسعه و حفظ کسب و کار‌های محلی نیازمند اتصال متقاضیان به متخصصان و منابع مورد نیاز است، گفت: بنا بر این کتابخانه‌های عمومی با توجه به کارویژه‌های تعریف‌شده آگاهی، آموزش و آفرینش، می‌توانند مانند پلی عمل کرده و نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشند.

او افزود: کتابخانه‌های عمومی مازندران تا این لحظه توانسته از طریق ارائه خدمات آموزش محور برای راه‌اندازی، حمایت، ترویج و اطلاع‌رسانی کسب و کار، با در اختیار قرار دادن فضا، تجهیزات موجود در کتابخانه‌ها و مدیریت فضا‌های موجود، اقدام به به حمایت از صاحبان بیش از ۷۰ کسب و کار کوچک در سراسر استان کند.

مهدیان‌پور گفت: تعدادی از کاربران این کتابخانه‌ها که با جدیت کامل در کلاس‌های آموزشی برگزار شده، شرکت کردند، توانستند وارد بازار کار در همان حوزه شوند.

او افزود: حمایت‌های کتابخانه‌های عمومی این استان منجر به اشتغال‌زایی تعدادی از اعضا در حوزه‌های خیّاطی، قالی‌بافی، نقاشی، طراحی، تولید صابون با موم و عسل، مجری‌گری، عروسک‌گردانی، خوش‌نویسی و نویسندگی شده است و حمایت از کسب و کار‌های کوچک به دوام و استمرار آن و در نتیجه کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند؛ در این راستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، با قرار دادن فضای خالی کتابخانه در اختیار برخی مربیان حرفه‌های هنری و فرهنگی اقدام مؤثری انجام داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.